DEEP CONDITIONING SECRET


 Ich bin seit über 3 Jahren Natural. Aber die chronische Trockenheit meiner Haaren konnte ich bis jetzt nicht beseitigen. deshalb habe ich vor,  jede Haarpflege -Technik zu verbessern. Angefangen habe ich mit der Haarmaske. Diese lasse ich jetzt über Nacht wirken. daneben  habe ich noch einiges verbessert.



  • Nach dem Ich  Schmutz und Ablagerungen entfernt habe, spüle  ich ein letztes Mal mit warmem Wasser ab, um die Nagelhaut der Haare zu öffnen. Der Grund ist, dass ich eine Haarstruktur mit sehr niedriger Porosität habe.
  • Auf frisch gewaschenem Haar massiere ich Strähne pro Strähne die Haarmaske ein.
  • dann binde ich einen dicken Kunststoffbeutel. die dünnen Schichten benutze ich nicht mehr, denn sie wirken nicht so toll. Aber Plastiktüten mit dicken Schichten helfen, die Wärme zu erhöhen.
  • Binde zum Schluss ein dickes Handtuch.
  • lasse die Haarmaske über Nacht sitzen.Denn Mein Haar braucht mehr Zeit, um all das Gute in der Haarmaske zu absorbieren.
Nun  welche Schritten folgen sie, um ihre Haare richtig gut zu versorgen? Würden sie diese Methode ausprobieren? :-)



I have been natural for almost 3 years now, But the chronical dryness of my hair is still an issue. I have decided to go back to the basics and check  everything about hair care practices. And let me tell you I´ve been guilty of not deep conditioning my 4C hair properly. Here are things I changed.


  • After cleaning my hair from dirt and residue I do a warm water rinse to open the cuticles of the hair. The reason is that I have low porosity.
  • On freshly washed hair I apply the hairmask from roots to tips in thin layers.
  • then I tie a thick plastic bag, to help steam my hair. I stopped using the ones which have thin layers. I observed that it helps to increase the heat on your head.
  • Tie a thick towel to help and keep consistent heat for your deep conditioner.
  •  let the deep conditioner sit overnight. I stopped deep conditioning for only 30 mins. I have low porosity hair , this means My hair needs more time to absorb all the goodness in the hairmask. 

So now  tell me,  Which steps you do to properly deep condition. Will you try this method?




Kommentare:

  1. I use that technique too, but I have never left it on overnight.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. I know it sounds weird! The best solution is the steamer. I wish I had one

      Löschen

Thank you for visiting my blog , for commenting . It is awesome to read you. I love sharing things with you and hope you will continue to follow me