Straightening Natural Hair- My First Flat Iron


Maybe be you don´t know it now (If not follow me on Instagram or Facebook), but I straighten my natural hair a few days ago at the City-Youngstyle hair salon  in Göppingen. Today I want to share My Salon experience and the Hairstyles, that I had during the last 5 days with my flat-ironed natural hair.  I truly hope it inspires You. 

Vor ein paar Tagen habe ich meine natürliche Haare  in City-Youngstyle in Göppingen geglättet.  Heute möchte ich meine Salon Erfahrung und die von mir getragene Frisuren teilen. Hoffentlich inspiriert es euch.



As you can see above this is the length of my hair 1 year post big chop . My last big chop was in April 2013. It was my first time straightening my hair since my big chop.

My experience at the salon was greater than what I expected. The Salon is not specialized in natural hair care so I was afraid of damaging  my hair. Just to make sure that the Hairstylist knew about natural hair care practices,  I asked  tons of questions . Surprisingly  it was a pretty nice conversation and I trusted him at the end. Don´t let anyone handle your hair, if you don´t trust that person.  We made 2 Appointments: the first one was just a conversation as I mentioned before and the second one to wash,  Blow dry and flatiron. It is great to see a Stylist, who is not pressing you to do your hair...  who also cares about you...  

Wie Sie oben sehen können, das ist die Länge meiner Haare 1 Jahr nach dem Big chop. Meine letzter Big chop war im April 2013. Das war mein erstes Mal mein Afro mithilfe eines Glätteisen zu glätten 

Meine Erfahrung im Salon war schöner als das, was ich erwartet hatte. Der Salon ist nicht in natürliche Haarpflege spezialisiert, so hatte ich Angst, meine Haare zu beschädigen. Nur um sicherzugehen, dass der Hairstylist über natürliche Haarpflege-Praktiken wusste, stellte ich tausende Fragen. Überraschenderweise war es ein nettes Gespräch und ich  konnte ihm am Ende vertrauen. Lassen Sie niemanden  Ihre Haare behandeln, wenn Sie diese Person nicht vertrauen. Wir hatten zwei Termine: der erste war nur ein Gespräch, wie ich bereits erwähnt  habe und der zweite zum waschen, Föhnen und glätten . Es ist toll, ein Frisör zu haben, der Sie nicht stresst und eilt Ihre Haare zu  machen... der sich auch um Sie kümmert ...
The brand used on my hair/ Die Marke, die benutzt wurde

Before I went to the salon my hair was stretched, detangled and prepared (I did a prepoo with coconut oil).  I got those advices from Curly Nikki and Cypriana from Urbanbushbabes here and here. The Hairstylist was very gentle with my hair at every step.  As I am writing this post I washed my hair last night. I don´t have any heat damage and my hair has reverted back.  It was a cool experience my hair hasn´t suffered , and the people there are also nice. The  last point is the location City-Youngstyle looks cute. Nice  vibrant and fresh colors, and easily accessible.  


I choosed heatless styles like Buns to maintain my hair, but there are more  styles than Buns out there to style straight hair. All you need  for both  Bun-styles is a donut Bun, elastic hair bands and  hair pins.
Bevor ich  in den Salon ging, habe ich meine Haare gedehnt, entwirrt und vorbereitet (ich habe eine Vorbehandlung mit Kokosöl gemacht ). Ich habe diese Ratschläge von Curly Nikki und Cypriana von Urbanbushbabes hier und hier. Der Hairstylist war bei jedem Schritt liebevoll zu meinen Haaren . Ich habe meine Haare  letzte Nacht gewaschen: keine Hitzeschäden und mein Haar ist wieder zurückgekehrt. Es war definitiv eine coole Erfahrung mein Haar hat nicht gelitten, und die Leute dort sind auch nett. Der letzte Punkt ist das Haus : City-Young style sieht schön aus. Schöne frische, kräftige Farben und leicht zugänglich. 

Ich habe in der "glattes Haar" Periode zwei hitzefreie  Buns gemacht, aber es gibt Weitere Styles als Buns für glattes Haar . Alles, was Sie für beide Frisuren brauchen, ist ein donut Bun, elastische Haarbänder und Haarklammern.

 1. Edgy Side Donut Bun.




 2.  Traditional Bun  & retro Bang 



I hope you liked it !

Kommentare:

  1. It lasted a long time. You look so cute. I wanted to see a before picture, if you can post that please.

    AntwortenLöschen
  2. das sieht super aus deine Frisuren Ornela!

    AntwortenLöschen

Thank you for visiting my blog , for commenting . It is awesome to read you. I love sharing things with you and hope you will continue to follow me